Newsletter
Informe seu endereço de e-mail para receber notificações imediatas sobre conteúdo recentemente publicado na revista.










 Rss
Atualizações da revista. Assine as notificações através de canais RSS ou por e-mail. RSS 1.0
RSS 2.0
Atom 1.0
 
 
kerajaan cerita horor gosip terbaru berita terbaru windows gadget toko game

Democratization of communication and public communication: two parallel worlds’ trajectories and their focal points

Ruth Cássia Reis

Resumo


The fortification of the movement for the democratization of communication launches to State and civil society the challenge of elaborate new policies for communications. It also apostrophizes professional teams working in such field to review their boundaries and to constitute a participative model of communication public management. This text aims at identifying in the constitutional processes of Brazilian public communication convergences with the struggles for communication democratic policies that make possible to comprehend the responses elaborated by the State for such demands – within civil society – on behalf of the exercise of citizenship.

Referências


ANJOS, Carlos Versiani dos. Um novo olhar sobre o DIP: uma revolução na arte da propaganda e do marketing cultural. In: ENCONTRO DA REDE ALFREDO DE CARVALHO (ALCAR), 7, 2009, Fortaleza. Anais eletrônicos da Associação Brasileira de Pesquisadores de História da Mídia.

Available on:

encontro-2009-1/UM%20NOVO%20OLHAR%20SOBRE%20O%20DIP.pdf>.

Acessed in: nov. 2014

BRANDAO, Elizabeth. Conceito de comunicação pública. In: DUARTE, JORGE (Org.).

Comunicação pública: Estado, Mercado, sociedade e interesse público. São Paulo: Atlas, 2009.

BRASIL. Ministério das Comunicações. Caderno da 1ª Conferência Nacional De Comunicação. Brasília, 2009. Available on: . Accessed in: nov. 2014.

BOBBIO, Norberto. O Futuro da Democracia. São Paulo: Paz e Terra, 2000.

CONTRIBUIÇÕES para a construção de indicadores do direito à comunicação. 1. ed. São Paulo: Intervozes - Coletivo Brasil de Comunicação Social, 2010.

DUARTE, Jorge. Comunicação Pública: Estado, mercado, sociedade e interesse público. São Paulo: Atlas, 2009.


Texto completo: PDF

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.